VÄLKOMNA till min blogg!

De vill avrätta dem, en efter en. Men de vill inte höra om det, då ryser de, då får de kalla kårar. De vill att du ska tro något annat. Genom utstuderad, mycket skicklig och mäktig lögn. Men verkligheten kommer förr eller senare ikapp dem. De vill avrätta diktatorerna, en efter en. De har pratat om att gå vidare, till Syrien. Där önskar de avrätta nästa. Och så vidare. Men så får man inte säga. Inte högt. Inte i deras demokrati. Då ser de till att tysta. Få bort. Förvrida. Polisanmäla. Stoppa i finkan. Dödsstraff är inte tillåtet, men att votera för att anfalla och döda civila, barn, mödrar, äldre, det är ok. De tycker det är skillnad på mörda och mörda.

Själva går de fria. Det den lille mannen åker i finkan för, det går de troligen fria för. Men de är inga diktatorer. Jag talar om våra styrande politiker i allmänhet och just nu om de styrande ledamöterna i Kommunfullmäktige i Norrköping i synnerhet.

Jag tror att de innerst inne är medvetna om att de knappt har någonting annat att komma med än tomma ord och lögner. Det är smärtsamt att inse. Smärtsamt att bli avslöjad. Det är lättare att rikta blicken mot syndabockar därute. Gärna långt borta, då drabbas man ju inte själv. Av kriget. Tror man. Mörda, avrätta, stoppa i finkan, tysta. Olika medel. Vi känner dem väl från vår historia. Vi lärde om dem i skolan, men lärde vi att öppna våra egna ögon?

Att mörda, att avrätta, det stämmer inte med min människosyn. Vi vet om varandra, vi vet att vi har olika människosyn. De har ofta pratat om min människosyn. De tycker mycket illa om den, men de vill inte att jag pratar om deras människosyn. När jag tänker på hur de medverkar till att sprida sjukdom över befolkningen, vill fortsätta döda, vill stoppa i finkan, tystar obekväma ord. Ja då går det kalla kårar, jag ryser.

Här är bakgrunden till varför min politikerblogg på Norrköpings Tidningar censurerades.

Det här inlägget postades i Norrköping. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till VÄLKOMNA till min blogg!

  1. janstefans skriver:

    Suverän blogg Cornelia, hoppas du orkar fortsätta att arbeta mot lerkolossen.
    Jag tipsade Pettersson, om NT:s stängning av din blogg. Han gjorde ett inlägg igår om detta.
    Kan ses här:
    http://petterssons.bloggsida.se/politik/sd-blogg-stangs-av-nytt-rekord-i-dumhet

    Han har ganska många läsare och det är kul om fler kan säga upp prenumerationen av NT nu, det vore ganska kul.
    Fortsätt jobba för ett bättre Norrköping, du har stöd, och din blogg kommer att följas.

    Gilla

  2. corneliadahlberg skriver:

    Stort TACK janstefans! Har lagt kommentar i Pettersons blogg. Är mycket okunnig i datorvärlden, men ska göra mig hemma här i wordpress nu, sakta men säkert. Tar gärna emot tips! Norrköpings Tidningar prenumererar jag INTE på, så jag bidrar med det goda… men har förstått att det finns en del skrivet idag med, de ringde igår, så nu kilar jag strax till grannen för att kolla…

    Gilla

  3. Ping: EU tillåter obedövad slakt | corneliadahlberg

  4. Ping: Annie Lööf och Centern | corneliadahlberg

Kommentera

