Kvinnlig könsstympning!

Av Olle Ljungbeck

Tidigt i vår avslöjades att ca 200 invandrarflickor i Kalmar och Norrköping könsstympats. Kvinnlig könsstympning är ju ett allvarligt brott enligt svensk lag. Myndigheter etc som får vetskap om brott är skyldiga att anmäla detta. Men trots att skolmyndigheter, polis, politiker etc kände till brottet gjordes ingen anmälan!

Den 28 juni gjorde jag därför själv en anmälan till Riksåklagare (RÅ) . En vecka efter min skrivelse till RÅ fick jag ett mail från denne att han efter min anmälan uppdragit åt de båda åklagarkamrarna i Kalmar respektive Norrköping att ta sig an fallen som han benämnt brott i sin skrivelse till dessa. Eftersom inget hände tog jag kontakt med de båda kamrarna för att höra hur ärendena avancerat. Första gången fick jag beskedet att man ej tagit sig an ärendena. Jag upprepade min skrivelse om handling. För en dryg vecka sedan fick jag en skrivelse från åklagaren i Kalmar att någon anmälan aldrig inkommit!

Då skrev jag ånyo till RÅ om vad åklagaren i Kalmar anfört.

Från RÅ sändes då citerade skrivelse till åklagaren i Kalmar av vilken jag fick kopia.

”Anmälan om brott”

”Den 21 juli 2014 överlämnades en anmälan om brott till Åklagarkammaren i Kalmar för handläggning, se bil 1. Den 17 oktober 2014 överlämnades ånyo handlingar till kammaren, se bilaga 2.

Olle Ljungbeck har nu den 28 oktober 2014 inkommit hit med en skrivelse och bifogat ett beslut från Åklagarkammaren i Kalmar om att någon anmälan aldrig har överlämnats dit, se bilaga 3 och 4.

Handlingarna överlämnas därför på nytt till er för handläggning.

Inget hindrar att ni överlämnar ärendet till annan åklagarkammare/riksenhet eller annan myndighet.

På riksåklagarens vägnar

Ann-Marie Green

För kännedom till

Anmälaren

Åklagarkammaren i Norrköping”.

Jag kan inte förstå myndigheternas, polisens, åklagarnas agerande annat än att handlingarna skall mörkläggas. Någon som läser detta kan  kanske kolla om handlingarna diarieförts vilket alla myndigheter har skyldighet att göra.

Samtidigt måste man ställa frågan, Om 200 flickor könsstympats bara på dessa två orter hur många finns det då på andra platser som genomgått det samma? Jag är inte ute efter att till varje pris sätta dit föräldrarna.

Men om inte vårt rättssystem agerar kan det av de anhöriga uppfattas som att de svenska myndigheterna tar lätt på saken och så fortsätter tragedin.

Troligen har flertalet flickor könsstympats innan man kom till Sverige. Men flera kan ha könsstympats sedan man kom hit. Andra kan man efter hitkomsten ha tagit med till hemlandet och utfört stympningarna där.

Detta har inte det ringaste (vilket många troligen vill stämpla det som) med rasism att göra utan avser att inte fler flickor skall drabbas av detta livslånga helvete.

Finns det någon som kan tipsa mig om det i detta land finns någon journalist som vill gräva i detta? De politiskt korrekta journalisterna anser att detta är rasism och låter det därför fortsätta som förut.

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kvinnlig könsstympning!

  1. corneliadahlberg skriver:

    Myndigheter och politiker som struntar i vår grundlag borde omedelbart läggas ner/avsättas och ersättas av ny sammansättning förtroendevalda – genom folkomröstning!

    Och dessa politiskt korrekta journalister som anser Olle Ljungbecks modiga försök att hjälpa de utsatta flickorna/kvinnorna vara rasism, kanske behöver smaka samma verklighet själva, den de så flitigt mörklägger?

    Gilla

Kommentera

