”CHEMTRAILGÅTAN LÖST”

Ur Blueshift

”Om informationen i den här videon är korrekt – så har nu den fria mänsklighetens agenter ett par enkla sätt att snabbt stänga ned den skadliga och olagliga aerosolbesprutningen från flygplan. Något för Greenpeace?

http://blueshift.nu/chemtrail-gatan-lost/

https://corneliadahlberg.wordpress.com/2012/08/13/chemtrails/

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till ”CHEMTRAILGÅTAN LÖST”

  1. Sofia skriver:

    GREENPEACE har tidigare gjort offentliga uttalanden att de anser att chemtrails är ofarliga.
    Dessutom är Greenpeace en avledarmanöver som tjänar NWO:

    Gilla

    • Maja Dacke skriver:

      Greenpeace, pjuff, tillåt mig skratta åt eländet! Greenpeace är en bluff som går, som du skriver, andras ärenden.

      Men chemtrailfrågan är faktiskt löst – vi nätsökare har redan fått mycket mer komplicerade förklaringar än denna tramsförklaring. Eller hur?

      Gilla

      • corneliadahlberg skriver:

        Synd att våra makthavare vägrar tillsätta en vetenskaplig undersökning av utsläppen vi tidigare inte sett efter en del flygplan över våra huvuden. Så länge de vägrar kan vi bara spekulera – och jag hoppas ingen blir tystad av rädsla för att bli dumförklarad av andra som inte har en aning om vad som pågår.

        Gilla

  2. lassese skriver:

    Cornelia… den där artikeln är bara bluff. Jag påpekade på Blueshift varför… och miin kommentar raderades. Det är inte välkommet med vetenskapliga fakta där.
    Det kol man bränner KAN inte omvandlas till det aluminium som de påstår sprids i atmosfären… Det spelar ingen roll hur höga temperaturer, mm man använder Det GÅR inte.
    Dessutom skulle spridningen av sådana enorma massor via flygplan inte kunna göras utan en så stor apparat att det skulle upptäckas av tiotusentals i markpersonal, mm.

    Visst sprids det saker i luften av alla de flygplan som flyger runt, men värmeverksaska är INTE en av de sakerna.

    Gilla

    • Maja Dacke skriver:

      Vi nätsökare vet redan hur det ligger till med chemtrail sedan 1980-talet, eller hur? Tyvärr blir intensiteten högre och högre och …

      Gilla

      • Lassese skriver:

        Om ni nu känt till det hela i 30-35 år – varför har ni inte kunnat presentera ett enda hållbart bevis för att chemtrails verkligen är onsinta makters storskaliga spridande av gifter?
        Jag är beredd att bli ”troende” om jag får se ett sådant.
        Att sedan grundämnet kol i värmeverkens pannor skulle förvandlas till aluminium är bara tokigt. Det är precis lika omöjligt som det var för alkemisterna att förvandla bly till guld. Det är sådana tokerier som drar löje och skepsis över hela chemtrail-grejen.

        Gilla

      • Maja Dacke skriver:

        Förtydligande till Lassese:

        … ‘hur det ligger till med chemtrail sedan 1980-talet’ … betyder att chemtrail började komma över amerikansk mark på 1980-talet någon gång. På 1990-talet var det ingen tvekan om det. När det började här i Sverige har jag ingen aning om. Själv upptäckte jag inte dessa konstiga ‘moln’ förrän för ca tre år sedan.

        Jag har sedan barnsben varit molnskådare – mest då jag inte kunnat sitta/ligga stilla och sola mig eller för den delen sitta och dösnacka med blicken ensidigt riktad mot motparten. Eftersom jag inte heller tillhör dem som envist stirrar ner i backen (efter pengar?) eller runt omkring mig mer än nödvändigt har himlen blivit viktig att bevaka.

        Därför har jag också lagt märke till de varierande molnstrimmor som brett ut sig efter flyg högt i skyn och som bildat onaturliga mönster beroende på vindar. Har man dessutom tillgång till FlightRadar kan man kolla …

        Många plan syns inte på FlightRadar alls, men deras vita strimmor syns … länge. Jag har lärt känna hur SAS inte lämnar långa strimmor verklig kondens, medan British Airways, EasyJet m fl bolag kan följas över hela himlavalvet. Och så de där okända planen som passerar betydligt högre upp.

        Är man internetbevandrad hittar man oerhört många sajter som tar upp dessa fenomen. Där finns även grupper som forskar vidare och mäter innehåll efter nedsläpp. Och där finns utsagor av amerikanska visselblåsare både inom och utanför militären.

        Nu har jag inga länkar att lämna här, men jag har sparat ner både amerikanska avtal och ÖK, där man kan läsa vad som tillåts sprejas och till vad detta ska användas. Och det är inget trevligt. Med tiden har man tydligen fyllt på efter sina behov …

        Detta sprejande pågår inte endast över USA och Sverige. Tittar man på andra EU-länders tv/video/foton ser man att även där förekommer det. Men jag undrar hur det ser ut över de länder där solen alltid skiner och där vanliga moln saknas mesta tiden.

        Att förneka det som pågår – oavsett vad som sprejas över oss – och att förlöjliga människors nyfikenhet, undran och oro är en stor kränkning. Dessutom visar det på den okunskap och omoral som kränkaren besitter – och den ängslan som gnager långt därinne.

        Gilla

    • corneliadahlberg skriver:

      Eftersom jag inte är kemist lägger jag mig inte i just denna diskussion, men ser, hör och lär så mycket jag kan. Att de sk kondensstrimmorna efter våra flygplan ser annorlunda ut än tidigare (är 56 år gammal) är jag helt säker på eftersom mina ögon fortfarande fungerar.

      Vad chemtrails beror på har jag dock än idag inget säkert svar till, men jag önskar jag hade svaret ingen som har makt att ge vill befatta sig med:

      https://corneliadahlberg.wordpress.com/2014/01/08/chemtrails-motion-8/

      Gilla

  3. H.Bryd skriver:

    Vilken mekanism får moderna upplysta män och kvinnor att mynta följande uttryck : ” Våra makthavare ”
    Nu ska jag se en nyligen photoshoppad gammal film där man lagt in moderna Hrmm Öhh få se nu Contrails ( kondensstrimmor ni vet )

    Gilla

Kommentera

