Anmälan mot Statsrådet Gustav Fridolin

Av Olle Ljungbeck

Skolinspektionen, Barnombudsmannen, lärarnas Riksförbund, Lärarförbundet samt representanter i konstitutionsutskottet.

Anmälan mot Statsrådet Gustav Fridolin.

Jag anmäler härmed statsrådet Gustav Fridolin för sanktionering  och vållande till mobbing i grundskolan.

Jag grundar min anmälan på att Fridolin förespråkar och föreslår att invandrarbarn vars utbildningsnivå inte motsvarar deras ålder skall placeras i lägre klasser.

Han förtydligar sig genom att argumentera för att t ex 14- åriga analfabeter skall kunna placeras i t ex andra klass i grundskolan.

Hans förslag är inte bara oansvarigt utan cyniskt och direkt farligt. De barn som kommer från bl a de muslimska länderna har en helt annan värdegrund än vad svenska barn har med sig från såväl hemmet som den undervisas om i förskola och dagis. Vi har redan ett stort antal exempel på hur invandrarpojkar i grundskoleåldern trakasserat flickor sexuellt och på annat vis.

Jag vet mycket väl att Sverige har tillämpat skolundervisning med blandade klasser (har själv gått i sådan). Men då har det rört sig om barn från hem med i stort sett samma värdegrund och uppvuxna på samma ort.

När nu Fridolin på fullt allvar förespråkar att åttaåringar m fl skall dela skolklass med 14 åriga pojkar från miljöer där flickor anses stå lägre än pojkar är inte bara skandalöst utan visar också på en total brist på verklighetsinlevelse.

Skulle detta dåraktiga projekt verkligen komma till stånd förutsätter jag att berörda barns föräldrar alternativt strejkar eller placerar sin barn i skolor där de inte riskerar att utsättas för den av Fridolin i så fall orsakade mobbingen och psykiska ohälsa som självklart många svenska barn kommer att drabbas av.

Jag vänder mig kraftigt mot att den invandrarkris regering, riksdag och ansvariga politiker försatt landet i skall till viss del lösas genom att vi offrar våra barn som kan komma att innebära ohälsa hela livet men också försämrad undervisning.

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Anmälan mot Statsrådet Gustav Fridolin

  1. En aspekt som sannolikt inte Gustav Fridolin tänkt på. Jag hade själv inte tänkt så långt.

    Jag anser att han bör informeras om problemet för att på så vis kunna göra en snabb pudel innan det första minderåriga våldtäktsoffret uppdagas och den borgerliga miljörörelsen med Fridolin i spetsen gör ett rekordlågt valresultat.

    Att pojkarna enbart skulle vara 14 år i alla dessa fall är dessutom ytterst tveksamt. Värt att påpeka är att problemet hade ej heller varit mindre om det hade varit skäggiga katolska pojkar med religiös skolning…

    …och problemet är givetvis uppenbart om dessa pojkar vuxit upp med pedofila religiösa strofer. De strofer som talar drömmande om unga pojkar är egentligen irrelevanta i sammanhanget, men belyser att det inte enbart är unga flickor som är i farozonen för våldtäkt.

    Gilla

    • corneliadahlberg skriver:

      Fridolin brukar inte kunna tänka särskilt långt så ett lågt valresultat borde bli en naturlig utveckling 🙂

      Liked by 1 person

      • Mitt intryck av Gustav som pojkspoling i Skåne, då jag var med på ett möte där, var att han var duktig på att efterapa och repetera saker.

        Jag kände på mig att han redan då behandlades som en slags påläggskalv, av någon outgrundlig anledning.

        Nej detta är ingen avancerad och tänkande ledare såsom Birger Schlaug eller Åsa Domej, som båda lämnat partiet, ej heller anser jag att han skulle kunna tilltala ungdomar eller annat folk på det känslomässiga planet.

        Jag anser att han saknar kompetensen på flera olika plan för denna uppgift även om jag inte alls är en ledarskapspsykolog.

        Frågan är om detta förslag som han lagt ens kommer från vänner, men kanske från fiender inom MP som vill förstöra partiet inifrån?

        Tillsättandet av en islamist inom MP är en annan sådan där självmords-grej, anser jag.

        Även den extrema inställningen till att i princip montera ner gränserna en annan självmords-grej.

        Att stödja kriget i Afghanistan tillsammans med Nato en tredje självmords-grej för MP.

        Gilla

  2. Reblogga detta på Vetenskapliga partiet och kommenterade:
    Gustav Fridolin uppmärksammas på ett problem som kan sänka Miljöpartiet. Det är Olle Ljungbeck som anmäler Gustav Fridolin och uppmärksammar Skolinspektionen, Barnombudsmannen, Lärarnas Riksförbund, Lärarförbundet samt representanter i konstitutionsutskottet om ett sannolikt kommande problem med Fridolins föreslagna politik. jag anser inte enbart om att det handlar om mobbning, men om risk för våldtäkt av mineråriga.

    Gilla

  3. Ping: Politisk Satir – Kalla inte att Miljöpartiets ledarskap för kuvade, horor eller luder! | Vetenskapliga partiet

Kommentera

