Säpo prioriterar

Säpo tycks ha läget med invällande terrorister/IS-krigare/kriminella under full kontroll. Istället kan de ägna sin tid åt att jaga Olle Ljungbeck, 83 år, skötsam svensk medborgare som deltagit i uppbyggnaden av vårt samhälle både moraliskt och skattevägen, debattör som tar sin yttrande- och åsiktsfrihet på allvar i rådande svenska samhällsförfall – är nu en angelägenhet för Säpo. 

Av Olle Ljungbeck

Hej.

Ungefär klockan 15.45 i dag 25-01-16 blev jag uppringd av säkerhetspolisen (samma som för några år sedan förhörde mig i Gävle för att jag kallat den då sittande regeringen för ohyra). Så lite behövs nämligen.

Dagens uppringning rörde sig om min senaste artikel riktad till Stefan Löfven.

De meningar man hade reagerat på var följande.

”Din fräckhet har nu nått en nivå som innebär att Du ovillkorligt måste bort som statsminister med det snaraste.

Och så blir det. Din tid är förbi innan detta år gått till ända”.

Märk väl som statsminister.

Frågan från Säpo gällde om detta innebar ett hot. Självklart inte på annat sätt än att jag verbalt kommer att arbeta för hans avgång liksom tusentals andra medborgare gör. 

Samtidigt bad jag honom vända sig till någon tidningsredaktion för att granska de artiklar jag skrivit under mer än tjugo år. Där kan man konstatera att få människor har verkat mera aktivt för en fungerande och reell demokrati än jag. Det skulle vara mig främmande att ta till våldsmetoder. Då skulle jag inte vara ett dugg bättre än de som jag kritiserar. Det verkar som att man medvetet vill missförstå. Jag för i motsats till Stefan Löfven och sjuklöverpartierna en verbal daglig kamp mot det våld som mer och mer accelererar i vårt en gång så fredliga och trygga land.

Genom min uppfostran och med den därmed följande värdegrunden innebär våld barbari och är mig därför helt främmande.

Med hänsyn till hur våldet från invandrarnas sida – med makthavarnas goda minne – får accelerera och ta sig allt grövre uttryck måste man fråga sig om de styrande med Löfven i spetsen är avtrubbade eller att deras moral inte omfattar svenska medborgare som utsätts för våld. 

Skulle några ställa till svars för det som nu händer i Sverige så är det självklart samtliga regeringar sedan 2006.

När man så lättvindigt försöker missförstå vad jag skrivit måste man ställa frågan, hur länge till, sådana som jag har rätt att yttra sig. Kom ihåg att detta är inte första gången jag stoppats att uttrycka mig i enlighet med åsikts- och yttrandefrihetslagen. Den gången på torget i Gävle var det tack vare en rättsmedveten åklagare som friade mig.

Men kampen mot ett demokratiskt och på nytt tryggt och fredligt Sverige måste gå vidare där vi kritiker i motsats till dagens makthavare argumenterar med ord och inte med våld och bannlysning av det fria ordet.

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Säpo prioriterar

Kommentera

