Svensk rättsbusiness 47

Idag får du ta del av sista rättsfallet från min tid som nämndeman. Som tur är både för dig och för mig så avslutades den efter mandattiden á 4 år. Du slipper höra samma historia om och om igen och jag slipper att om och om igen uppröras över alla meningslösa och ofta direkt destruktiva handhavanden av olyckliga, trasiga människor. Det är upprörande nog med vetskapen om att den här businessen med människor får fortgå.

Eftersom jag blev lika upprörd varje gång jag satt i rättssalen och lyssnade på beskrivna rundgångar orsakade av våra omänskliga lagstiftare, godkända av våra omänskliga politiker, så berätta jag helt kort även om Tim idag.

Tim Kjedemar, 32 år, förekommer under 12 avsnitt i belastningsregistret. Han har flertalet diagnoser som svenska läkare behandlar bl.a. med Concerta, det biverkningsrika läkemedlet jag beskrivit tidigare och som i Europa är nästan helt förbjudet. Förbjudet där förmodligen för att det är känt för att leda till just Tims historik.

Tim ska in i finkan igen, 2 månader denna gång. Eftersom han inte har några pengar så är det Brottsoffermyndigheten som bestämmer om polisen, som kände sig hotad av Tim, ska få sitt skadestånd á 5 000:- eller ej. Samt om flickvännen ska få sitt à 10 000:-.

Istället för att ordinera/döma till skyddat arbete i helande miljö långt ifrån drogerna, så bedriver vi i Sverige business med dessa sjuka människor, som om de var handelsvara, med nya rättegångar och korta fängelsestraff om och om igen. Business för domstolarna. Kriminal”vård” döptes spektaklet om till för några år sedan, för att du ska tro att du betalar för något humant.

Vi ”vårdar” snarare domarnas, advokaternas m.m. plånböcker, med största omsorg. Något som Goebbels media, tillhörande samma business? därför aldrig rapporterar om.

Det här inlägget postades i Krigsbusiness. Bokmärk permalänken.

Kommentera

