PokéMonGO

Svensk humorfilm denna lördag. Sätt dig bekvämt tillrätta, eller varför inte se den springandes? Det går bra vilket som, bara 5 min lång.

Skämt å sido, det är nog snarare blodigt allvar. De springer inte ifrån importen av krigare vars uppdrag är att döda oss, ni minns platserna där skräckslagna människor i Europas städer flyr för sina liv, för att sedan sörja sina mördade kära med blommor, ljus och nallar, nej dom här jagar monster som inte finns.

Fortsätt sedan gärna se och höra Partiet De Frias Carl Norberg belysa vårt samhällstillstånd.

Ann-Britt Axelsdotter, som nyss skickade humor/skräckfilmen (valfritt, samma som ovan) till mig, reflekterar över fenomenet:

”Kronisk idiotism.

Teknik är ju underbar om man klarar att använda den på rätt sätt.

Jag tar mig för pannan och skakar på huvudet för att ruska bort känslan av fruktan som nästan dagligen poppar upp när jag tänker på vilka som är nästa generations politiker.

Poke-MonGo är ett passande namn för detta grava tillstånd som råder hos många zombiematade individer i vårt land.

Denna video säger allt – ni har säkert sett fler rapporter om detta syndrom som visar på kronisk idiotism hos en befolkning: De Fria spanar in POKÉMONGO. Del 1.

För drygt 30 år sedan myntade jag ofta klyschan att ca 25 % av befolkningen led av idiotism – förmågan att icke kunna samla information och göra en konsekvensanalys av de beslut man fattar utifrån inhämtat material.

Många tyckte jag var förfärlig, men jag har alltigenom årtiondena sett denna procentuella del höjas för att slå i taket med detta spel. Ni som pratat med mig personligen vet hur hög % del jag anser råder i landet idag!

Fritt Fall Sverige och ett samhälle som aldrig kommer att bli sig likt det vi växte upp i.”

Det här inlägget postades i Samhälle. Bokmärk permalänken.

Kommentera

