Strålande nyheter

Från Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Här kommer nu ett info för att sprida lite ”strålande nyheter”, denna gång nr 16-20, den 22/9: 

1.     5G är på gång, vad innebär det?

2.     Smarta elmätare, vad ställer de till med?

3.     Jag har mailväxlat med Statens Strålevern i Norge

4.     Allt fler skolor förbjuder mobiler och läsplattor

5.     SVT får på nöten för felaktig information

6.     Ny mobilapp ska minska sömnproblemen i världen

7.     Öppet brev till Sundhedsstyrelsen i Danmark

8.     Å så tar jag ett annat ämne, som påvisar hur vi luras…

9.     Avslutningsvis lite humor mitt i all bedrövelse 

Det får räcka denna gång. Jag har fått allt fler intressenter på solpaneler som jag importerar från Kina, i kommande info kommer jag att beskriva detta ämne mer, för er som är intresserade att själva skaffa solel.

1. 5G är på gång, vad innebär det?

Ja, inte bara högre datahastighet och bättre täckning, det innebär också mer skadlig strålning i ett frekvensband som tidigare inte används i nämnvärd skala, 24-100 GHz (?), och större övervakning av oss alla, se denna skrämmande video, 39 min.

2. Smarta elmätare, vad ställer de till med?

Dr Dietrich Klinghardt förklarar i denna video från 2012 om smarta mätares hälsorisker mm. Har inte haft med denna tidigare. 43 min.

M v h  Kalle H.

https://www.youtube.com/watch?v=b_wxM6IAF1I

3. Jag har mailväxlat med Statens Strålevern i Norge

Se bilaga, mycket belysande för hur myndigheter agerar efter maktens order……övriga bilagor är de jag skickat med till Strålevernet och som nämns i texten.

4. Allt fler skolor förbjuder mobiler och läsplattor

Men inte för att de skadar barnen, utan för att de stör lektionerna…

Här ett exempel

http://www.smp.se/ledare/till-mobilforbuden-lov-2/

5. SVT får på nöten för felaktig information

Granskningsnämnden fäller SVT för ett inslag om elöverkänsliga

6. Ny mobilapp ska minska sömnproblemen i världen

Suck! Att mobilens strålning stör melatoninproduktionen i kroppen så vi får svårt att sova, ska alltså avhjälpas med mobilen….

http://it-halsa.se/ny-mobilapp-ska-minska-somnproblemen-i-varlden/

7. Öppet brev till Sundhedsstyrelsen i Danmark

Införd i tidningen Arbetaren i Dk

8. Å så tar jag ett annat ämne, som påvisar hur vi luras…

…av ekonomiska intressenter. Denna gång om hur sockerindustrin lurat oss i 50 år att fett är farligare än socker, läs och begrunda

9. Avslutningsvis lite humor mitt i all bedrövelse

17 barn berättar hur det är att vara farmor

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Strålande nyheter

Kommentera

