”Det som inte finns”

Av Kalle Hellberg

I många år har det larmats om det som kallas Chemtrails, utsläpp av ämnen från flygplan och som bildar tjocka vita strängar efter planen, för att efter någon timma sprida sig och bilda ett dis över himlen.

Myndigheter liksom media och köpta s k ”experter” har hela tiden förnekat att detta förekommer, den allmänna informationen beskriver detta fenomen som ”kondensstrimmor”. Men alla som satt sig in i detta förstår ju att kondensstrimmor efter flygplan upplöses inom ganska kort tid (1-15 minuter), vilket inte dessa strimmor gör.

Mätnig av regninnehåll har gjorts på ett antal platser på Jorden och de visar ett innehåll av metaller och andra partiklar, som inte borde finnas där. 

Här en artikel med ingående beskrivning av tester som gjorts i Sverige, artikeln är från 2012, men inte desto mindre aktuell. Läs och fundera på varför detta sker….(har inte skickat ut denna länk tidigare).

Här följer en av mina egna erfarenheter i denna sak:

2008, den 1/7, vid 11-tiden denna mycket vackra dag, satt jag och solade mig på kullen uppe vid vårt lusthus. Jag råkade titta upp mot himlen och såg då ett fantastiskt välgjort rutmönster med tjocka vita streck. De perfekt fyrkantiga rutorna bedömde jag till ca 2×2 km och det fanns 3 farkoster som ritade detta mönster, de åkte fram och tillbaka och ritade allt fler rutor. Inget ljud hördes från dessa plan, på grund av avståndet, de såg ut som små blanka prickar framför strimmorna de ritade och jag uppskattade höjden till mellan 12-15 km. Hastigheten var mycket hög, mycket snabbare än reguljärflyget som har en korridor över oss på mellan 7-10 km höjd i sin färd mellan Gbg och Sthlm.  

Eftersom jag läst en massa om Chemtrails sedan 2002, så fick jag givetvis en aha-upplevelse om att här ser jag detta med egna ögon. Jag gick in och ringde till Landvetter och fick tala med en operatör i flygledartornet. Efter min beskrivning om vad som sker över mig så fick jag svaret ”där finns inga plan för tillfället, jag ser inget här på min skärm” (har såg tydligen bara på en skärm med transponder-ekon och dessa plan hade nog inga transpondrar).

Jag ringde då till försvarets luftförsvarscentral utanför Malmö, de måste ju kunna se på en vanlig radarskärm dessa plan, men svaret jag fick där var att några flygplan som spred rutmönster med vit dimma hade han ingen aning om eller ens hört talas om. Jag kontaktade då SMHI via mail, men fick samma svar, Chemtrails hade personen aldrig hört ens till namn, vad är det? Ändå såg jag detta samtidigt på himlen. Vid 16-tiden på em hade de vita strecken flutit ut och bildade nu ett dis över den tidigare klarblå himlen och detta dis låg kvar ända fram till mörkrets ankomst. 

Detta ter sig ju löjligt, tänkte jag, här flyger man kors och tvärs och sprider moln med okänt innehåll, och ingen vet något om detta, inte undra på att de flesta inser att det ”ligger en hund begraven” (lyckliga de som fortfarande inte förstår att något pågår). 

En kompis i Skåne hade en mycket avancerad kikare och han hade tittat på dessa plan vid annat tillfälle, när de spred dessa strimmor i hans trakt. Han påstod att planen var mycket smala och långa, färdades med mycket hög hastighet och de hade inga beteckningar på flygkroppen, helt blanka.

Här kan man se alla plan som har transponder, i realtid http://www.flygradar.se/ .

Många vittnar om att när de ser att dessa utsläpp sker ovanför sig så finns inga plan på det ställe spridningen sker, på denna transponderbild.

Under hela vintern och nu i vår 2014 så har spridningen av Chemtrails ”exploderat” över södra Sverige, jag ser detta nästan dagligen över oss i klart väder och det framgår av vissa länkar på Internet att man numera blandar in dessa nanopartiklar av bl a barium och aluminium i flygbränslet som reguljärflyget använder, spridningen blir därigenom enorm.

Men flygplanen jag såg den 1/7 2008 följde inga flygkorridorer, de vände flera gånger för att kunna rita dessa rutor över ett bestämt område och det råkade vara över mina hemtrakter. Frågan till mannen från SMHI eller till någon inom flygvapnet kunde ha gällt detta ritande av rutmönster som faktiskt sker, och det av andra plan och i andra riktningar än de reguljära (självklart vet man inom försvaret att dessa främmande omärkta plan finns i svenskt luftrum och har tillstånd till detta, annars är det ju intrång och då ska de skjutas ner om de inte avviker eller landar frivilligt).

Kalle H.

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Det som inte finns”

  1. svitjod2000 skriver:

    Jag har läst en del om chemtrails men jag har fortfarande svårt att få grepp om detta fenomen. Om trafikflygplanens bränsle skulle ha några tillsatser om inte finns med i specifikationerna känner jag som ganska osannolikt. Flygsäkerheten är mycket hårt reglerat och jag har svårt att tro att någon, för det krävs ju en stor logistik för att tillsätta ytterligare ämnen i bränslet, gör detta. Beträffande plan som flyger i det mönster du beskriver kan det ju vara militären som är ute och uppdaterar sina kartor över ett visst område.

    Kondensstrimmor efter flygplan bildas när luftfuktigheten är över en viss nivå. Beroende på hur stort vatteninnehåll luften har så blir det ibland kraftigare kondensstrimmor som ligger kvar länge än om luftfuktigheten är låg. Ibland kan man se flygplan på hög höjd som inte ritar några vita streck så då kan man nog räkna med att luften är i det närmaste helt torr.

    Men jag utesluter inte att det kan ligga något i teorin om spridningen av kemikalier i vissa syften. Hur det ligger till med det får väl framtiden utvisa.

    Gilla

Kommentera

