Kalabalik

Såg du bilderna på nyheterna från nyårsafton i Malmö? Om inte kan du se dem här. Rena kalabaliken, raketer kors och tvärs bland folket på Möllevångstorget. Svensson måste ha blivit galen!

Inte nog med det, Svensson springer numer även runt på återvinningsstationerna med pistol och hotar, lärde jag av samma nyhetsinslag (inte från länken förstås, men av regimmedia). Är det dagisfröknarna som lär ut alla dumheter? 

För svar på den frågan, om du inte redan sett den – En liten film om Sverige. 6 min glada skratt för den råbarkade, men för den känslige risk för efterföljande uppstötningar 

Som avrundning citerar jag Eugene V Debs:

Jag röstar hellre på något jag vill ha även om jag inte får det än att rösta på något jag inte vill ha och få det.”

MEN för att veta vilka du INTE ska rösta på räcker det inte att se filmen, de missade nämligen ett parti, utan du bör fråga dig:

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize” – Voltaire.

to-learn-who

Diktatorfritt parti finns tyvärr inte i vår riksdag, än. Glöm inte – det är bara Du som kan ändra den saken!

Tack för idag 🙂

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Kalabalik

  1. Mjölner skriver:

    Du har alla rätt!
    Rösta på pastor Jansson han har inga bestämda
    åsikter om nån` ting.

    Gilla

  2. Ska bli kul att snart få läsa din kortfattade version av vad du exakt du vill ha, för jag tror uppriktigt sagt inte att det är Ödlepartiet. Det har jag sett tydliga indikationer på. 😉

    Liked by 1 person

  3. bjornwiklund skriver:

    Hur länge ska vi åka denna rutschkana?

    Varför bygga rutschkanor då man inte vill bygga murar?

    Liked by 2 people

  4. Conny Lundberg skriver:

    Förvirringen är total inom landets politiska partier och bland de artister som bara måste hålla med om allt politikerna säger. Ibland när jag ser dessa halvfigurer så får jag känslan av att vara på ett Jehovas Vittnens möte där alla med glasartade ögon svamlar om en fantastisk framtid med dessa våldsbenägna välfärdsmigranter. Medges att ett begränsat antal må ha legitima skäl för sin asylansökan men det stora flertalet kommer aldrig, säger aldrig att acceptera Sveriges lagar och normer utan för bl a med sig en kvinnosyn från medeltiden. Ett stort antal av dem vill ha Sharialagar i Sverige och Muhammed säger i Koranen att de inte får anpassa sig till vår kultur vilket vi verkligen har insett, dvs vi som fortfarande har ögon att se med.

    Liked by 1 person

Kommentera

