EN GLAD PENSIONÄR

Av Brage Norin

Vilken inkomst smäller högst? SVAR: ”Pangsjon” naturligtvis.

Ni måste göra karriär och jobba hårt och regelbundet – säger

vi åt våra barn. Vi kan berätta för er hur friheten känns – det

får räcka för er. Det är roligt att retas med ungarna.

 

VI JOBBAR BARA ÅT OSS SJÄLVA – VI SKAPAR.

Vi jobbar med växthus, bin, fiske, vi läser. vi plockar bär, vi plockar

massor av svamp, min fru gillar att laga mat (hon är mästarkock),

vi bastar, vi far ut på isen och pimplar, vi solar oss i vårsolen, vi

staplar vedboden full i ved, vi planterar en massa bärbuskar,

vi sköter vårt jordgubbsland – vi jobbar som fan.

Det är roligt att jobba åt sig själv.

 

Vi byter honung mot potatis och den som servar bilen vill bara

ha honung. Vi byter massor mot honung. Folk är sötsugna. Vi

gör bivaxsalva också. Folk gillar honung och bivaxsalva som pre-

senter. Folk gillar också att få torkad svamp i present.

 

DET BÄSTA RÅD MAN KAN GE UNGDOMAR.

Välj pensionärslinjen omedelbart!

Om jag hade varit smartare i min ungdom hade jag

utbildat mig till pensionär på direkten. Fan vilken

miss jag gjorde. Sent ska dåren vakna.

 

Snart tar robotar över allt. Då kan alla bli pensionärer.

Alla kommer att bli glada och lyckliga.

 

Brage Norin – Skogså Tankesmedja.

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

