Ärliga nyheter från

… Kalle Hellberg

Hej! Det blir inte så ofta jag kan skicka ut info om strålning och hälsorisker numera. Orsaken är främst att det skrivs allt mindre om detta ämne i media i världen, det verkar som om industrin har lyckats att få till ett kompakt tabu mot detta ämne och som de medlöpande journalisterna lydigt följer! Det handlar absolut inte om att skaderisken minskat, tvärtom, allt fler mår dåligt och drabbas av strålningens skadeverkan! Men det ska vi inte veta, för då finns risk att industrins vinster minskar, och det är dessa vinster som går före allt!

Här kommer info nr 17-2, den 31/1:

1. Antalet fall av hjärntumörer bara ökar

……………………………………………………………………………………………………….

2.

Hej  Kalle!

Mycket intressant information om japanernas miso, som innehåller antioxidanter och som ger ett visst skydd mot joniserande strålning (Utskick 17-1, punkt 5).

Du skrev ”Kan det gälla även för elöverkänsliga?” Men den verkligt intressanta frågan är om det gäller även för icke joniserande strålning, typ mobilstrålning.

Forskarna Henry Lai och Narendra P. Singh visade att man kan förhindra att råttor får DNA-skador i hjärnan av radiofrekvent strålning (2450 megahertz) genom att spruta in antioxidanter i buken på dem. Resultaten rapporterades i Bioelectromagnetics 18:446-454 (1997).

Hälsningar

Ragnar Forshufvud 

(H.Lai, N.P.Singh: Melatoinin and a spin-trap compound block radiofrequency electromagnetic radiation-induced DNA strand breaks in rat brain cells. )

……………………………………………………………………………………………………….

3. Video om mikrovågors effekt på allt levande

Mikrovågor från trådlös teknik är ett mycket effektivare vapen än en atombomb, eftersom det är nästan omöjligt att spåra källan. Dess effekter är varierande alltifrån att de kan orsaka cancer eller hjärtattacker till att de kan användas för mind control och med en hel rad psykologiska och fysiologiska effekter.

Barrie Trower intervjuas i denna video, intressant men lång (nästan 2,5 tim).

https://www.youtube.com/watch?v=lORekVVGr1s&feature=youtu.be

……………………………………………………………………………………………………….

4. Insändare i Kalmar om magnetfält i bostäder

Enligt en engelsk studie så kan det barn som växer upp i en magnetfältsnivå från 0,4 µT senare i livet drabbas av leukemi, men hur bevisa att det var barndomsmiljön som är orsaken?

……………………………………………………………………………………………………….

5. Jag har mailväxlat med Dagens Industri….

…om trådlös teknik. Men tror någon att jag får in min replik på en debattartikel?

Här är debattartikeln som jag svarade på:

http://www.di.se/opinion/debatt-tradlost-billigare-och-lika-bra-som-nedgravt/

Här följer mailväxlingen:

…………………………………………………

Från: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Datum: onsdag 25 januari 2017 23:02

Till: ”Debatt (Di)” <debatt@di.se>

Ämne: Får jag vara med i debatten?

Se bilaga.

M v h  Kalle Hellberg

Öjelunda 101

523 77  Blidsberg

kalle@maxicom.se

…………………………………

Från: Debatt (Di) [mailto:debatt@di.se]

Skickat: den 26 januari 2017 08:05

Till: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Ämne: Re: Får jag vara med i debatten?

Hej!

Tack för artikeln. Vi avböjer. Det kommer en stor ström artiklar varje dag och vi tvingas till prioriteringar.

// Tobias Wikström, DI

……………………………………….

Från: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Datum: torsdag 26 januari 2017 09:55

Till: ”Debatt (Di)” <debatt@di.se>

Ämne: SV: Får jag vara med i debatten?

Hej Tobias! Det förvånar mig inte! I detta ämne verkar det finnas en överenskommelse inom MSM att absolut inte belysa dessa risker för allmänheten.

Jag stoppas i alla tidningar, radio-tv när jag beskriver om strålning och hälsorisker, jag har t o m förbjudits att annonsera till föräldrar om dessa risker. Jag har nästan dagliga kontakter med några av världens främsta forskare i ämnet och de är lika förtvivlade som jag över att deras forskning aldrig belyses för allmänheten.

Jag har ”bra på fötterna”, jag har konstruerat, byggt och servat ”strålande teknik” i 59 år nu, radio-tv, radar, röntgen, komradio, mobiltelefoni, 30 år som tekniker hos Ericsson, varit delaktig i ”första rummet” under mobiltelefonins hela utveckling. De senaste 23 åren har jag engagerat mig för de drabbade s k elöverkänsliga, jag åker runt i landet och håller en 4 tim föreläsning i detta ämne (har hittills varit på 177 platser), men till dessa föreläsningar kommer bara de redan medvetna. Journalister, lärare, läkare, politiker kommer aldrig, trots personliga inbjudningar! Jag får mellan 50-200 mail/dygn från hela världen, från förtvivlade personer som är drabbade men inte blir trodda av varken läkare eller närmaste omgivning. Jag får mellan 5-10 telefonsamtal dagligen från strålningsskadade som vill få råd och tips om hur de ska kunna överleva i sin tillvaro.

Jag gör strålningsmätningar hos drabbade familjer. Det är inte ”kul” att besöka en familj vars 8-årige son drabbats av obotlig leukemi och upptäcka att denna grabb har sovit hela sitt korta liv med huvudet ca 50 cm från DECT-basenhet med kontinuerlig sändning på full effekt. Så var det senast i Falköping, den grabben dog förra året, hann fylla 10 år.

Så hur ser vår yttrandefrihet och demokrati ut, när för allmänheten viktig information inte får delges? Du må tro att jag försökt, ca 2000 insändare och ca 300 debattartiklar har det blivit. För 20 år sedan fick jag några publicerade, men sedan har det varit nära nog totalstopp. Att jag muntligt får säga det jag vill framföra är ju till ingen nytta, om mina ord aldrig kommer allmänheten till del!

Den länksamling jag hänvisade till i artikeln till er slår totalt sönder SSM:s lögner om att det ”inte finns några rapporter om hälsorisker med strålningen”, men detta ska alltså era läsare inte få se?

Varför är det så?

M v h  Kalle Hellberg

………………………………………..

Från: Debatt (Di) [mailto:debatt@di.se]

Skickat: den 26 januari 2017 11:32

Till: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Ämne: Re: SV: Får jag vara med i debatten?

Därför att den debatt som du replikerade om inte handlar om hälsorisker.

// Tobias Wikström

……………………………………

Från: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Datum: to 2017-01-26 11:37

Till: ”Debatt (Di)” <debatt@di.se>

Ämne: SV: Får jag vara med i debatten?

Men debatten handlade ju om trådlös teknik, då var det väl inte fel att påpeka att trådlös teknik innebär hälsorisker?

OK,  men kan det vara ett ämne att ta upp i en kommande debatt hos er?

Kalle H.

…………………………………….

Inget svar!

…………………………………….

Från: Kalle Hellberg <kalle@maxicom.se>

Datum: lö 2017-01-28 13:07

Till: ”Debatt (Di)” <debatt@di.se>

Ämne: SV: Får jag vara med i debatten?

Hej igen Tobias! Jag har funderat på vår mailväxling och blir väldigt förundrad över ditt ställningstagande och ditt svar. För det stämmer ju inte alls att min debattartikel skulle handla om ett helt annat ämne, vilket du påstår. Min artikel handlar ju om exakt detsamma som grundartikeln jag vill bemöta, nämligen trådlös teknik. Varför anser du att den viktiga och oftast hemlighållna information som jag vill delge läsarna inte ska få publiceras, är inte era läsare så viktiga att ni kan hjälpa till att upplysa dem om en allvarlig hälsorisk?

Eftersom jag bemöts på liknande sätt av alla ”Filterfredrikar” som verkar ha som uppgift i media att ”sopa under mattan” allt som på något sätt kan störa ”makten” och industrins penningskörd, så blir jag extra nyfiken på hur du tänker och agerar, med hänvisning till den viktiga position du har.

DI:s läsarskara är framförallt chefer och beslutsfattare i hela landet och därför är det extra allvarligt att du undanhåller så viktig information som min debattartikel innehöll, för era läsare. De om några borde få veta att den teknik de flesta av dem använder dagligen även kan innebära en allvarlig hälsorisk, detta eftersom de ofta har möjligheten att kunna påverka vår utveckling. Om de efter att ha fått den informationen ändå väljer att använda tekniken och låtsas som ingenting, så har de i alla fall fått ett fritt val.

Men som läget nu är, där allt fler mår dåligt av tekniken, de flesta utan att förstå orsaken, är det synnerligen allvarligt att du och andra med ”censurpennor” medvetet hindrar viktig upplysning. Ni som aktivt utför detta hinder blir ju medansvariga till den ökande ohälsan, hur känns det?

Ovanstående skulle jag vilja tala med dig om, jag vill försöka förstå varför jag ständigt stoppas att sprida mitt kunnande i denna sak, varför du anser att sådan information är tabu i er tidning. Det borde ju av läsarna anses vara hedersamt om ni upplyser om denna hälsorisk, vilket borde tolkas som att ni bryr er om era läsare, gör ni inte det?

Så ett telefonsamtal tycker jag vore på sin plats, kanske kan du få mig att förstå varför detta ämne inte ska belysas via er tidning (vilket jag anser vara en perfekt marknadsplats för ämnet)? Jag har ju 23 års ”utbildning” i ämnet, så det är inte ämnet hälsorisker i sig jag vill tala med dig om, för det är jag expert på, vilket inte du kan vara.

Vad är ditt direktnummer och när skulle det passa dig att jag ringer för detta samtal (som givetvis ska ske i ömsesidig respekt)?

M v h  Kalle Hellberg

0321-81000

………………………………………..

Inget svar!

………………………………………..

 Å så här håller jag på, men mail till tidningar i detta ämne är helt meningslöst, inga artiklar får jag publicerade, och mycket sällan får jag någon kommentar eller svar. Det har blivit allt mer tydligt att media kör efter en helt egen agenda, där endast maktens folk får komma till tals! Vad ska vi göra åt det?

……………………………………………………………………………………………………….

6. Om chemtrails…

…..vilket det var längesedan jag skrev.

Aluminium från Chemtrails förgiftar människor och bin?

Översättning här

………………………………………………………………………………………………………

7. Om vacciner

 Nanopartiklar i vaccin

http://medcraveonline.com/IJVV/IJVV-04-00072.pdf

Forskare chockade: Bältrosvaccinerade är bärare och sprider infektionssjukdom

Original här

Översättning här

Tungmetallforskare utmanar vaccinförespråkare att dricka kvicksilver, för att bevisa att det är ofarligt i vacciner för barn

Original här

Översättning här

………………………………………………………………………………………………………

8. Lite upplysning om fejkade ”nyheter”

Jag får ibland påringningar och mail från personer som har hittat en källa på Internet de vill tipsa om, där man ”får reda på sådant som vi inte ska veta”! Källan heter

What does it mean” och har ”spännande artiklar”, ofta skrivna av Sorcha Faal.

”What does it mean” påstår att de är ”Världens största engelskspråkiga nyhetstjänst som uppdateras med över 500 artiklar dagligen”.

Sorcha Faal är en pseudonym och han/hon heter troligen David Boot eller Rachel Boot, syster till David. Båda dessa Boot jobbar för CIA och har till uppgift att sprida trovärdiga historier om aktuella händelser i världen, men som i själva verket är ”hooks”, alltså fejkade historier med en del sanning och en del bluff i artiklarna, för att förvilla allmänheten och även den godtrogna media. De är vanligtvis mycket skickligt skrivna, så det kan ibland vara svårt att genomskåda det som är fejk i innehållet. De har hållit på med sådana artiklar sedan början av 2000-talet.

En analys av ”Sorcha Faal” visar också att det är ett anagram av ”Per Rachal”, en esoterisk term som kan spåras till en gammal babylonisk rit.

 Så när du ser namnet Sorcha Faal så vet du att innehållet är bluff, även om det verkar trovärdigt och är spännande. (Du kan finna massor med länkar på Internet med info om dessa bluffartiklar).

Allt fler artiklars innehåll i dagspressen och radio-TV (MSM) är nuförtiden påhittade för att vilseleda och skapa oro. Vi ser det dagligen t ex i allt ”töntigare” påståenden om Putin och Trump, nästan inget av det som påstås och förmedlas är sant.

Drevet mot Trump angående inresestoppet till USA för medborgare i 7 muslimska nationer är totalt missvisande. Det var Obama, inte Trump, som valde ut de 7 muslimska nationerna som exporterar de flesta terrorister, och som nu har fått ett temporärt stopp för invandring i USA, men det ska vi inte få reda på via media!

Original här

Översättning här

Obama bombade rutinmässigt 5 av de 7 länder vars befolkning nu har inreseförbud till USA, vilket skapat den enorma flyktingström vi har erfarit, men medierna har varit tysta…

Original här

Översättning här

87% av alla muslimer berörs inte av inreseförbudet till USA, det gäller endast 13%.

Så vad gastar man om? I Sverige fick SD 13% av svenska folkets röster, vilket i ett demokratiskt land borde innebära en viss möjlighet att kunna och få påverka politiken, men för detta undanskuffade parti kämpar inte gaphalsarna på barrikaderna…..(bara som jämförelse, blir troligen anklagad av några för att gå SD:s ärende för detta inlägg)

Original här

Översättning här

Om de stålrör som ska användas vid bygget av en ny gaspipeline genom Östersjön ska få lagras i Karlshamn diskuteras nu i Sverige. Militären och regeringen ser ryska spöken överallt och vill få till ett förbud mot detta, man har lyckats när det gäller Gotland.

I dag hörde jag en politiker som trodde att om dessa rör ligger på svensk mark så finns risk att rysk militär kommer att invadera Sverige för att bevaka dessa upplag, och kriget mot Sverige är därmed nästan ett faktum. Troligen kommer Putin ensam att ”ta hand om saken”. Putin är jättefarlig, har vi fått veta! Hur dumma påståenden ska radion förmedla, finns det ingen med sunt förnuft kvar i detta land?

Rören kommer från Tyskland, transporten sker med norska fartyg, ett företag från Schweiz ska bygga med arbetare från Holland och hanteringen av lagret i Karlshamn sker med enbart svenska arbetare. Inte en enda ryss är inblandad, men gasen kommer sedan från Ryssland, Suck!

……………………………………………………………………………………………………….

 9. Lite humor från listmedlem

Jag fick avslag på min deklaration i år!

Vid frågan om jag försörjer någon annan hade jag angivit:

650.000 invandrare

33.000 narkomaner

1.079.000 på socialbidrag

3.784 i fler än 49 fängelser och häkten

349 idioter i riksdagen och hela EU-kommissionen

Svaret var oacceptabelt, fick jag veta.

Varpå jag svarade: OK – vem har jag glömt?

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ärliga nyheter från

  1. Conny Lundberg skriver:

    Tack Kalle och Cornelia för en som vanligt intressant och i slutet iaf rolig artikel! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

