Info om vår ”strålande värld” och lite annat

Men jag börjar med dagens nyss inkomna nyheter från Kalle:

Trump är bara en marionett, andra drar i trådarna

Original här – Översättning här

Nu är USA en verklig polisstat

Original här – Översättning här

USA planerar kärnvapenkrig mot Ryssland och Kina

Original här – Översättning här

Info nr 17-7, den 27/4 av Kalle Hellberg

1. SSM JO-anmäld

Se bilaga! Det gick tyvärr ej att kopiera innehållet i bilagan om den s.k. Strålsäkerhetsmyndigheten, men anmäl dig till Kalles maillista så får du sanningssökande nyheter direkt i inkorgen, om din operatör tillåter, min anm! I bilagans sista rader finns en länk att klicka på, då kommer du till den kompletta anmälan, inkl referenser mm.

……………………………………………………………………………………………………..

2. Påstår sig ha botat 4000 elöverkänsliga

Se denna länk – Översättning till svenska här

Detta verkar mera som “hokus-pokus”! Först beskriver han att han med frekvensmedicinutrustningar (?) kan ”rätta till” felaktiga celler, så 60% av de drabbade blir botade och 40% mår bättre, sedan beskriver han att elöverkänsliga måste hålla sig ifrån och skydda sig för EMF i möjligaste mån. Märk att överskriften säger att symtomen kan minskas, inte att man blir frisk efter hans behandlingar. Alltså detsamma som all medicin utgår från, man blir inte frisk av ”pillren”, men man känner inte av sjukdomen tack vare dessa.

Sammankopplingen med tungmetaller är nog rätt, men hoppingivandet för de drabbade verkar vara för att han vill tjäna kosing genom att drabbade ska gå igenom hans ”behandlingar”. Jag vet att man med frekvensmedicinutrustningar (SCIO, Oberon Introspect, Lybra…) kan hjälpa många elöverkänsliga (inte alla) till ett mer normalt liv, men skadeorsaken, alltså EMF, kan man inte eliminera, bara göra den drabbade lite mer motståndskraftig mot denna förorening, som faktiskt drabbar allt levande, mer eller mindre (inte bara några procent).

Men är det rätt metod att bara låta utbyggnaden av den värsta föroreningen i vår miljö fortgå, allt medan allt fler drabbas av påverkan? Strålningen från trådlös teknik är upp till flera miljarder gånger starkare än vad allt levande är skapta att tåla (den naturliga bakgrundsstrålningen), är det då lämpligast att ”härda människor” med konstlade metoder mot detta (vad göra med växter och djur som inte heller tål EMF?), eller ska man minska på denna förorening? För mig är svaret enkelt!

Kalle H.

……………………………………………………………………………………………………..

3. Petition om nej till Wi-Fi på tåg, i Frankrike

Här kan du skriva på (borde göras i alla nationer, även Sverige)

…………………………………………………………………………………………………….

4. Video om mätinstrumentet Cornet ED88T

För er som kanske funderat på att skaffa ett instrument för egna mätningar så finns här en video som visar hur man använder det. ED88T är den senaste från Cornet och det är Maxicom AB som har agenturen på detta instrument från USA.

……………………………………………………………………………………………………..

5. Video om Apple Watch, kanske inte så lämplig att använda

1,5 min video

……………………………………………………………………………………………………..

6. Video du måste se (om du inte redan sett den)

Om du missat filmen ”Sista skörden” på TV1 i veckan så finns chansen på söndag fm kl 09.30 i TV 1. MISSA INTE!

Den finns även på nätet

https://www.svtplay.se/video/13357996/sista-skorden/sista-skorden-1

………………………………………………………………………………………………………

7. Artikel om strålning och ny strålande teknik

http://newsvoice.se/2017/04/12/stralning/

…………………………………………………………………………………………………….

8. Brev till danska Sundhetsstyrelsen

Kære ansvarlige for sundhedsfaglige vurderinger af ikke-ioniserende bestrålinger i Danmark

1) Rusland var det første land, der beskrev et mikrobølgesyndrom for over 75 år siden.

1A) Martin Palls forskning forklarer det som ble kalt «mikrobølgesyndrom»

Tre av Martin Palls studier har fått norske referater:

1. En oversiktsstudie publisert i 2015 av professor emeritus i biomedisin Martin L. Pall, konkluderer med at Canadas – og dermed også Norges – grenseverdier for radiofrekvent (herunder mikrobølget) stråling er totalt utilstrekkelige når det gjelder å beskytte mot observerte biologiske effekter og skadevirkninger av svak mikrobølget stråling, f.eks. fra vanlig trådløs teknologi.

2. Ved å sammenfatte godt over tjue store oversiktsstudier som igjen bygger på tilsammen flere tusen primærstudier – konkluderer Pall med at individer, så vel som bedrifter, i dag totalt mangler beskyttelse mot påviste ikke-termiske helsevirkninger av mikrobølget stråling.

3. De fleste kjenner nok noen som får hodepine – eller blir uvel og svimmel – av å snakke lenge i mobiltelefon eller av å jobbe i trådløse kontorlandskap. Ny forskning kan forklare det som tidligere ble kalt «mikrobølgesyndromet», og som lenge var et mysterium for vitenskapen.

Webmaster 2017-03-13T11:18:58+00:00 07.04.2016

2) Den russiske strålekomite RNCNIRP, Russian National Committee on Non-ionizing Radiation Protection,  kom allerede d. 14. april 2008 med et advarsel :

“The health of the following generations is in danger”, der er underskrevet af prof. Yuri Grigoriev.

Advarslen var medtaget som bilag C i min bog “De trådløse samfund Myter & Fakta”, der stadig kan googles.

2A) Andre udmeldinger fra Yuri Grigoriev og RNCNIRP kan læses her

https://www.emfacts.com/papers/

3) I 2013 udgav Yuri og Oleg Grigoriev en bog på russisk – CELLULAR COMMUNICATION AND HEALTH

Electromagnetic environment Radiobiological and hygienic problems.

The prognoseis of hazard

Bogen modtog jeg  som en gave fra Yuri Grigoriev, fordi jeg har omtalt russisk forskning i ovennævnte bog, og han fik den som en gave på en konference i Stavanger.

4) D. 1. marts 2017 følger Oleg Grigoriev op med et brev til WHO, som kan læses her

Oleg taler om en alarmerende skævvridning i EMF arbejdsgruppens risikovurderinger, fordi den private selvsupplerende organisation ICNIRP ikke anerkender ikke-termiske RF effekter, som russiske videnskabsfolk er særlig bekymret for ved tidens trådløse kommunikation.

Og nu kommer 5G – der kraftigt øger en sundhedsrisiko.

STATENS INSTITUT FOR STRÅLEBESKYTTELSE I SUNDHEDSSTYRELSEN ER NØDT TIL AT INDDRAGE UDMELDINGER FRA RNCNIRP OG MARTIN PALL I DERES SUNDHEDSVURDERINGER.

Der skal forebygges Nu! Ser frem til jeres svar.

Med venlig hilsen

Bente-Ingrid Bruun

…………………………………………………………………………………………………….

9. 5G tar oss rakt in i total övervakning, chipping och ökade hälsorisker

Från förra året

https://www.youtube.com/watch?v=cqCgWBZiMnE&feature=em-share_video_user

…………………………………………………………………………………………………….

10. Italiensk domstol: ”han har fått hjärntumör av mobilen”

…………………………………………………………………………………………………….

11. Läkare varnar: Läsplattan kan ge barn inlärningssvårigheter

Original på danska här – Översättning här

…………………………………………………………………………………………………….

12. Bråk i USA om placering av 5G-sändare nära bostäder mm

Original här – Översättning här

……………………………………………………………………………………………………

13. Tecknad video om allt som vill döda dig

…………………………………………………………………………………………………….

14. Humor: Att vara gift har sina risker….

När jag kom hem i går begärde min fru att jag skulle ta henne till ett dyrt ställe.

Jag tog henne till en bensinstation.

Åsså började fighten….

********************************************************

Min fru och jag låg i sängen och tittade på ”Vem vill bli miljonär”. Jag vände mig mot henne och frågade: ”vill du ha sex?”

Nej, svarade hon.

Då sade jag: ”Är det ditt slutliga svar?”

Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara ”Ja”

”Då vill jag ringa en vän”, sade jag.

Åsså började fighten….

********************************************************

Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig, gjorde i ordning lunchpaketet, tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.

Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för att finna att regnet stod som spön i backen. Det var full storm, så jag körde tillbaks in i garaget, satte på radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.

Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen. Jag tryckte mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och viskade: ”vädret är förfärligt”.

Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt: Kan du tro att min idiot till man är ute och fiskar i det där vädret?

Åsså började fighten….

********************************************************

Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en full kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink efter den andra.

Frugan frågade: ”Känner du henne?”

Jag suckade. ”Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär inte ha varit nykter sen dess.”

”Herregud”, sa frugan. ”Vem kunde tro att någon kunde fira så länge?”

 Åsså började fighten….

********************************************************

En kvinna stod naken framför sovrumsspegeln. Hon var inte glad åt vad hon såg och sade till sin make: ”Jag känner mig förfärlig. Jag ser gammal, fet och ful ut. Jag skulle verkligen behöva en komplimang från dig…”

Svaret blev: ”Du har perfekt syn.”

Åsså började fighten….

Det här inlägget postades i Andra författare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

