Idag tar vi paus med lite godingar! 

Mina ankor Snövit & Negro har fått 5 st välskapta ankungar 🐤🐥🐤🐥🐤

IMG_20170608_090004 (2)

Fast de var 6 från början, men en av mina mördarhönor av rasen Brahma – mycket sociala i övrigt, jag har alltid sällskap i trädgården – högg till som vi tror, en skata dök upp, roffade åt sig den lilla och flög iväg. Framför köksfönstret, just när vi åt frukost, tappar skatan den lilla ungen och jag rusar ut.

Stor sorg, begravning – och insikt om vad mina hönor är kapabla till, så nu följde snickrande av anpassad ankbostad för utökningen. Sedan blev det ankjakt för att få in alla, ungar med mor, i deras nya bostad. Minns inte hur länge vi höll på, de springer ju inte bara med benen… Premiär för mig med nyfödda ankungar 😉

Avslutar med att låta dig avnjuta Hitlers favoritlåt (enligt min jurist från Iran) – Also sprach Zarathustra av Richard Straus med Berliner Philharmoniker.

Det här inlägget postades i Gräsrotstankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Idag tar vi paus med lite godingar! 

  1. vidholdz skriver:

    Ja det var stor dramatik för dig idag och låten passar bra i sammanhanget – att det var Hitlers favoritlåt kan jag förstå – passade förmodligen hans koleriska temperament – själv skulle jag inte orka lyssna på denna musik – för jag är av en fridsam natur. Kanske denna musik passar in i det aktuella världsläget – traumatiskt och våldsamt som det är – först är det lugnt – sedan bang bang bang och någon/några dårar begår makabra attentat och vansinnesmord – dag ut och dag in…….det kan nog bli dramatiskt i djurens värld men det handlar nog mer om instinkter och revir och sällan om uttänkt och planerad ondska som hos människor.

    Liked by 1 person

Kommentera

