SEB:s svarta lista saknar de stora skurkarna

Hur länge ska vi behöva drömma om den dagen våra skattefinansierade journalister och lika skattefinansierade SVT gör sitt jobb och upplyser folket om sådan svinaktig korruption!

Passar även på att tipsa om Globslisterna vill täppa till alla möjligheter för dig som individ att styra ditt eget liv av Lars Bern.

anthropocene

SEB:s fonder har publicerat en svart lista över ett fyrtiotal bolag som man inte investerar i. Det finns kanske goda skäl varför dessa bolag valts ut. Det anmärkningsvärda med listan är dock att några av företagsvärldens absolut värsta miljöbovar och oetiska företag saknas på listan.

Låt mig bara ta några flagranta exempel.

Världens ledande tillverkare av miljöförstörande växtgifter och kontroversiella GMO-grödor Monsanto och Syngenta saknas på SEB:s svarta lista. Många av företagens produkter bidrar starkt till jordförgiftning och de har i olika studier befunnits cancerogena. Så, om ni investerar i SEB:s fonder riskerar ni att bidra till finansieringen av denna ytterst kontroversiella miljöförstörande industri.

Världens ledande tillverkare av sötade läskedrycker Coca Cola och PepsiCo saknas även på SEB:s svarta lista. Kan det bero på att Jacob Wallenberg sitter i Coca-Colas styrelse? De produkter som dessa två företag säljer över hela världen, är en starkt bidragande orsak till den metabola pandemi…

View original post 244 fler ord

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till SEB:s svarta lista saknar de stora skurkarna

  1. Larasse skriver:

    Hej Cornelia!Vet du om att de söker en eurytmist i Norrköping?Fick just veta det. Kram, Gine 

    Gilla

    • corneliadahlberg skriver:

      Nej det visste jag inte. När jag valde att engagera mig i SD på den tiden då de var enda riksdagsparti som voterade NEJ för anfallskrig mot Libyen m.m., så blev Waldorffolket så upprörda här i Norrköping så de kastade ut mig ur Eurytmigruppen jag tog initiativ till att bilda och uttryckte sin avsky genom FB.

      Hade jag istället engagerat mig i vänsterrörelsen, såsom V eller MP, eller för den delen övriga något mer kapitalistvurmande s.k. blå partier, så hade alla varit glada och jätteglada om jag valt V eller MP. Alla dessa riksdagspartier voterade JA för anfallskrig mot Libyen, ett land som först nu börjar återhämta sig något från förödelsen genom bl.a. svenskt krigsmateriel.

      Ingen svensk artist uppträdde för att samla in pengar till de lemlästade, föräldralösa libyska barnen vars liv raserades genom bl.a. beskrivna partiers beslut och ingen antroposof har vad jag vet uttryckt sin avsky för dessa partiers krigslust och ifrågasatt häxjakten mot det enda partiet som vid den tidpunkten företrädde en pacifistisk linje.

      Av ovan beskriven anledning skulle jag aldrig få en anställning igen på den Waldorfskolan 😉 Innan mitt politiska ställningstagande var jag efterfrågad i varje Waldorfskola på orten jag flyttade till. Waldorfrörelsen i Sverige tillhör vad jag förstått sedan länge vänsterrörelsen. Eftersom jag anser att vi bör tillåtas tänka och handla fritt så länge vi följer landets lagar, som t ex att tillhöra de ca 25% av svenska folket som bl.a. anser importen av våldtäktsmän och andra kriminella vara förödande, så kommer jag aldrig anpassa mig till antroposofernas åsikter igen.

      Jag har studerat antroposofi aktivt under 7 års tid, varav 5 heltid i Tyskland, jag har arbetat för antroposofer i flera länder, men jag tolkar grundaren Rudolf Steiner på ett helt annat sätt än vad tydligen dessa antroposofins företrädare gör. För mig är friheten central och så har jag även tolkat Steiners texter.

      Sammanfattningsvis – får jag inte välja politisk hemvist fritt så vill jag inte ha med antroposoferna att göra och jag har för inte länge sedan sagt upp mitt medlemskap där. Det tog så lång tid trots mina erfarenheter av hur antroposofer beter sig eftersom jag fortsatt känner mig lika tillhörande Antroposofin såsom jag tolkar den hos Steiner, men jag känner mig inte tillhörande antroposoferna så som de bemött beskriven problematik, om det alls är någon problematik för dem?

      Gilla

Kommentera

