Vansinnet fortsätter!

anthropocene

Jag fick en lång kommentar till min senaste krönika på bloggen från Sven-Erik Nordin på bloggen svaradoktorn. Nordins kommentar kompletterar mycket bra det jag tidigare skrivit här och här om en cancerforskning som hamnat på villovägar. Jag återger här Nordins kommentar som en av mig lätt redigerad krönika.

/Lars Bern

Vansinnet fortsätter!

Häromdagen den 18 aug utmärkte sig DN åter genom att torgföra de bisarra idéer som styr vår cancerforskning. Dessa idéer dränerar den kassakista där alla tillgängliga medel för forskning finns. Och till nästan ingen nytta – annat än för de läkemedelsföretag och de forskare som försörjer sig på detta. Amina Manzoor demonstrerar åter sin genuina okunskap, som man förstås inte får förvåna sig över, eftersom även läkare och medicinska forskare lider av samma kunskapsbrist (eller om de medvetet lurar oss).

Cancerforskningen har i åtminstone ett halvsekel befunnit sig i en återvändsgränd – men låtsas inte om det…

Visa originalinlägg 723 fler ord

Detta inlägg publicerades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.