Skyfall

Läste nyss i tidskrift av BBC om drottning Elizabeth från förra året gällande Storbritanniens förhållande till Samväldesländerna att ”…man kunnat lyfta viktiga gränsöverskridande frågor, som läs-och skriv-kunnighet samt klimatförändringar.” Kände då för en stunds skrivande till er medan regnet duggar lätt här i Norrköping eftersom jag åter reagerade på hur viktig frågan är för etablissemanget, som inte är en fråga för dem utan lika självklart och viktigt att lära ut deras teori om ”klimatförändringar” som att kunna läsa och skriva. Mycket obehagligt att så totalt ignorera vetenskaplig statistik och fristående forskares forskningsresultat. I TV nyheterna hävdas i varje rapport om skyfallen, som om det vore självklart, att de beror på ”klimatförändringarna”. Inte ett ord om att det de facto bara är en teori, eller om programmet ”Owning the weather 2025”.

Igen ur Peter Krabbets inlägg https://peterkrabbe.wordpress.com/2023/04/15/dags-for-vadret-som-destruktivt-vapen/:

”Men när det amerikanska försvarsdepartementet (DOD) också lärt sig att flytta dessa moln efter behag och att skapa orkaner, översvämningar, skyfall och jordbävningar – allt detta som man påstår är effekter av den globala uppvärmning som man skulle eliminera – har man egentligen bara skapat ett vapen av en helt naturlig företeelse. Den enda skillnaden är att vädret nu skall styras av Pentagon i USA, inte av slumpmässiga väderförhållanden. Därför heter också Pentagons program för att åstadkomma detta ”Owning the weather 2025”. Om sju år skall då Pentagons program vara genomfört och den som inte passar sig riskerar att dränkas av skyfall eller svepas bort av orkanvindar.”

I Norrköping blev vi förskonade från förödande skyfall, denna gång. Regnet som kommit behövdes verkligen! Min skörd har krympt p g a den långa torrläggningen efter sådd men har repat sig eftersom jag ersatte det förtorkade med pumpa och zucchini-kärnor från fjolåret som växt fint och suger åt sig regnet! Innan dess vällde det fram blommor och pepparmynta istället för grönsaker trots torkan så vi fick njuta av skönheten ett tag iaf.

Något som förvånade flera av oss var att många av hönsens ägg var obefruktade eller gav ofullständiga foster. Kan det ha berott på giftiga ämnen ur vädermanipulationen? Jag hämtade ägg på 3 olika ställen där tupp är tillåten, men samma problem överallt. 50 ägg gick åt för att få 3 kycklingar varav en dog liten. Tror dock jag hade tur i oturen och att båda är hönor! 12 av äggen var dessutom ett experiment av blandning mellan hybriden Bovan och min Hedemoratupp som fått flytta utanför tättbebyggt område. Det blev 1 fin kyckling:

Fler bilder från trädgården:

Önskar mina Kära läsare, trots vädermanipulationen, en fortsatt skön sommar!

Detta inlägg publicerades i Vård o Miljö. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Skyfall

  1. Pingback: Skyfall - Bloggfeed

  2. SasjaL skriver:

    Det DOD, WDC och framför allt DARPA ägnar sig åt, är att leka gudar. Sådant straffar sig förr eller senare och kommer att slå tillbaka mot dem, förr eller senare, på ett eller annat sätt. Frågan är hur omfattande skadorna blir efter all psykopatisk lek …

    Gillad av 3 personer

  3. peterkrabbe skriver:

    Det finns tydliga indicier på att skyfall, hagelskurar, översvämningar och torka drabbar utvalda odlingsområden i Västeuropa, när fruktträden blommar, vinet skall skördas etc. Samtidigt kan vi konstatera att importen utifrån snabbt ersätter de odlingar som blir förstörda. Frukt från Sydamerika, potatis från Egypten och tomater från Marocko som exempel. Norditaliens odlingar av ris och vete (till pastan) slås ut av omväxlande torka och översvämningar, Syditaliens vinodlingar av torka och extremvärme.
    Man kan då dra slutsatsen att målet med detta väderkrig är att försvaga våra europeiska ekonomier till förmån för utvecklingsländernas, samtidigt som vår självförsörjningsgrad skall försämras eller utplånas. Detta ingår i planerna för globalismens genomförande. Vem som ligger bakom har vi redan konstaterat.
    Att man planerar för en global livsmedelskris har man redan aviserat och oligarker som Gates, Soros och familjen Biden köper redan upp stora arealer jordbruksmark som läggs i träda.
    Vi har bara sett början på detta nya kapitel i genomförandet av globalismen, mer är att vänta….

    Gillad av 3 personer

    • corneliadahlberg skriver:

      Din kommentar stoppades, ursäkta sen koll från min sida, jag får inte meddelanden till e-postadressen jag försökt ändra till utan måste gå in omväg för koll…

      Är ju ren krigföring som pågår mot oss medan folket manipuleras att stödja kriget – mot sig själva!

      Gillad av 1 person

    • SasjaL skriver:

      Det stannar inte där. Vittnesmål vid jordbävningen i Turkiet nyligen, gör gällande att ett oidentifierat ljussken inträffade precis innan det bröt ut. Till sammanhanget hör att Erdogan strax efter förmedlade att Turkiet stödjer Sveriges medlemsansökan till NATO, även om det inte var formellt beslutat i deras parlament.

      Gillad av 2 personer

      • michaelnilsson228 skriver:

        Det finns vittnesmål om laserstrålar som startade bränderna på Hawaiis näst största ö Maui. Amerikansk media säger att det är bara konspirationsteorier.

        Gillad av 2 personer

      • SasjaL skriver:

        MSM får inte förmedla annat, så vem är förvånad? [ret] ”Skogsbränderna” där ingen skog finns … Det brann ju i USA härom året med onormal spridning också.

        Konspiationsteorier hojtas det om så fort berörda [skyldiga] vill smutskasta folk som tänker själva. Så har det varit sedan CIA kom på idén, efter att blivit beskyllda för att ha legat bakom mordet på JF Kennedy. Idag vet vi att den ”konspirationsteorin” var helt korrekt. JFK var på gång att starta en utredning om CIA:s oegentligheter, så det gick ju inte för sig … CIA är idag en av de största och äldsta terrororganisationerna, med Al-Qaida, Boko Haram och ISIS, som protegéer och filialer.

        Gillad av 3 personer

  4. michaelnilsson228 skriver:

    Efter att jag har sett denna video, så skulle det inte förvåna mig om stormen Hans var en vädermanipulering. Den är på engelska.

    Gillad av 3 personer

  5. Janos Levai skriver:

    Biden’s Plans to Block the Sun Are Actually Worse Than You Realize

    Bidens planer på att blockera solen är faktiskt värre än du inser.

    En del av Biden-regimens plan att artificiellt blockera naturligt solljus för att ”kyla” planeten involverar användningen av en teknik som kallas solar radiation modification, eller SRM, som inkluderar kemiska baserade stratosfäriska aerosolinjektioner (SAI) och marina molnljusning (MCB ) , som alla utgör ett allvarligt hot mot livet på planeten jorden.

    Gillad av 2 personer

  6. Janos Levai skriver:

    Tack vare kvinnorna. Tack till dig som födde. Och till dig som var min fru. Och till dig, den tredje, tionde, tusende, som gav mig ett leende, ömhet, en varm blick, på gatan, när jag gick, du tröstade mig när jag var ensam, du vaggade mig när jag var rädd för döden. Tack för att du är blond. Och du för att du var vit. Och du, för att du var smart och glad. Och till dig för att du är tålmodig och generös. Och till dig, för att du täckte mitt ansikte med ditt hår när jag misslyckades och ville gömma mig för världen, och till dig, för att din kropp värmde min kropp när jag var kall i livets ensamhet. Och till dig, för att du födde mig ett barn. Och till dig, för du kommer att fånga mina ögon med dina fingrar. Och till dig, för att du gav mig bröd och vin när jag var hungrig och törstig. Och till dig, för din kropp utstrålade njutning. Och tack vare dig för att du var bra som djur. Och du, eftersom din kropp luktade som jorden i början av livet. Tack kvinnor, tack.

    Missförstå inte mig, jag är inte feministisk jag bara älskar vad som är vackert! :- )

    Livet är vackert… Kan jag förklara?
    Janos Levai 77 ungrare-svenska

    Gillad av 1 person

  7. Janos Levai skriver:

    OFF!

    ”Terrorhotnivån har höjts från en trea till en fyra, vilket innebär att det gått från förhöjt till högt.

    Statsvetaren och terrorforskaren Magnus Norell vill slopa skalan helt. Den är alldeles för trubbig, menar han.

    – Terrorhot kan se ut på olika sätt. Antingen får man väldigt konkret information om att någonting kommer hända. Då kallar man inte till presskonferens, då bara agerar man, säger Magnus Norell och fortsätter:

    – Eller, som i fallet här, drar man slutsatsen att ”någonting kan hända” baserat på att ”ljudnivån har gått upp”. Man har ingenting konkret, det sa man flera gånger. Men att ljudnivån ökar betyder inte att hotet nödvändigtvis ökar.

    Internationell ilska och hot riktade mot Sverige kan visserligen trigga någon enskild – men det kan vad som helst göra när det gäller islamismen, säger Magnus Norell

    – Det behöver inte vara någon koranbränning. Att man gör den kopplingen skulle jag som analytiker säga är dålig analys. Hela grejen är feltänkt. ”

    ON!!

    ”Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. ”

    Albert Einstein!

    Högaktuella i dagens Europa!!!!!

    :- ))))))

    Gillad av 2 personer

    • corneliadahlberg skriver:

      Hur är det egentligen med hans förutspåelser numer, brukar de slå in som det sägs att de gjorde förr? Har själv reagerat på att när en stor händelse förutspås nära i tid, av vem det än är, så märker iaf jag ingenting 😉 Hoppas så klart ändå, innerligt, att ett paradigmskifte är nära i tid, helst nu!

      ”As we move closer and closer to 2032, we will see this shift post-2024. We should begin to witness this paradigm shift toward anti-government form by 2026. It will most likely explode in 2029. This is all necessary for the people must come voluntarily. It will be 2032 when we witness perhaps as much as 60%-75% of the people demanding the end of Republic forms of government.”

      Gillad av 2 personer

  8. Janos Levai skriver:

    ”Paradigmskifte— Synonymer, betydelse och användning
    Ingen fullgod beskrivning upplagd ännu.

    https://www.typkanske.se/synonym/paradigmskifte

    Vad betyder paradigmskifte?
    Vi har ingen förklaring till ordet paradigmskifte för närvarande.”

    Jag är ungrare-svenska men enligt min tolkning ganska enkelt att begripa. Systemskifte, eller en radikal förändring som är väljer helt nya vägar som aldrig gjort tidigare!
    Det som ofta ses då är att vissa aktörer snabbt anpassar sig och hittar nya lösningar baserade på den nya paradigmen.
    Det finns en klar fara i att man kastar sig på lösningar som verkar tilltalande och passande men som kanske i slutänden visar sig bara lösa en del av utmaningen, vilket i sin tur kan leda till stora och dyra felbeslut.
    Men ändå jag vill se en gigantisk förändring, för att vi ser den gammal leder Sverige och Europa i Värds Krig (Den Tredje) och katastrof!

    Hälsningar

    János Lévai ungrare-svenska

    Exempel krig eller fred?
    Kärnvapen och vapenarsenal eller välfärdssystemförstärkning?
    Liv eller död?
    För mig ganska enkelt att svara!
    Jag väljer LIV!!!!

    Förändringen kommer naturligtvis att inträffa när tiden är mogen: humöret kommer att lugna sig. Men en sak förändras inte: den mänskliga naturen.

    Gillad av 2 personer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.