Den stora bluffen

När jag någon gång anser mig vara tvungen att handla på ett svenskt apotek får jag samma känsla som i vilken månglarebutik som helst. Här gäller det att sälja, kunden är butiksägarens pengar, ingenting annat – trots att skattefinasierade mediciner lämnas ut här!

Samma känsla infinner sig på Vårdcentralen, fast något mer förtäckt. Jag känner kanske så eftersom jag är uppvuxen med alternativmedicin som förstahandsval och vet hur hatad den alltid varit av det svenska etablissemanget. Min läkare ställdes inför rätta eftersom han gav cancerpatienter det de ville ha och betalade för ur egen ficka, nämligen alternativpreparat, fy skäms rätta in dig i ledet! Levde 5 studieår i Tyskland och där gjorde jag exakt motsatt erfarenhet, jag menar vi skulle kunna göra ett annat val i vårt lilla krökta land 😉

048a224e-21e1-4504-a44b-8483e290f7e4

Lars Bern har påbörjat en mycket läsvärd och klargörande skildring av sjuk”vården” vi tvingas betala för skattevägen. Bort med alternativen som håller människor friska i demokraturen Sverige!

På vems sida står skolmedicinenen – 1, del 2 här och del 3 om kosten.

Detta inlägg publicerades i Vård o Miljö. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den stora bluffen

  1. Pingback: Sjuk vård | corneliadahlberg

  2. Pingback: På vems sida står skolmedicinen – 4? | corneliadahlberg

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.