Nyheter från Kalle Hellberg

Åsiktsfriheten ska bort…

…från vårt f d fria Sverige. Ny lag ska stoppa icke PK på Internet, bara regeringens åsikter ska få spridas, endast PK-folket ska få komma till tals o s v. Man kan få bidrag för att vara kontrollant och tjallare, precis som i forna öststaterna…..

Eller har jag tolkat det hela fel?

Katerina ger här första delen av ett Sverige i förvandling.

 

Mer från Katerina Magasin

Hotet mot yttrandefriheten, del 2

 

Mer om ”Fake news”

En bekant till mig var cykelreparatör, när något (ofta) gick snett med fastrostade skruvar och annat problem så hade han en svada som inte var för barnaöron. Hans lilla dotter hade lärt sig av sin mor och dottern påstod alltid att ”pappa får svära för han är cykelreparatör”.

Samma sak gäller nog för regeringspersoner, ”de får sprida fake news för det får regeringen”.

http://blogg.vk.se/asasuh/2018/01/14/regeringen-och-fake-news/

 

Avslutar med min egen nyhetslänk för dig som kan tyska:

Tyska kvinnor reser sig

http://www.pi-news.net/2018/02/berlinale-120-dezibel-besucht-metoo/

Detta inlägg publicerades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nyheter från Kalle Hellberg

  1. corneliadahlberg skriver:

    Sista tiden har några kommentarer inte synts till där de ska vara enligt uppgift jag får till mailen från WordPress. Därför tar jag mig friheten att kopiera det som står i kommentatorns namn i mailen här:

    hllviken kommenterade Nyheter från Kalle Hellberg

    Åsiktsfriheten ska bort… …från vårt f d fria Sverige. Ny lag ska stoppa icke PK på Internet, bara regeringens åsikter …

    Alla som flydde till Sverige från Kommunismen känner igen mönstret: härskarklassen drar åt tumskruvarna mer och mer i den kommunistiska tortyrkammaren.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.