Omega 3 och Omega 6 – de fleromättade fetterna

anthropocene

Den som är det allra minsta intresserade av vad vi äter och på vilka eventuella effekter det vi stoppar i munnen kan ha på vår hälsa kan knappast ha undgått att ha snubblat över betydelsen av hur fleromättade fetter kan påverka vår hälsa. Sedan länge har det varit väl känt att fiskfetter är ”bra” för vår hälsa och då talar vi framför allt om omega 3 och där speciellt de mest aktiva formerna EPA och DHA är av betydelse. Vad som talas betydligt mindre om är hur skadliga den andra typen av fetter, omega 6, och som vi idag fullkomligt ”badar i”, är för vår hälsa.

När jag för 20 år sedan drabbades av en mycket allvarlig hjärtinfarkt, och som jag nätt och jämt överlevde, undrade jag som den naturvetenskapliga forskare jag i grunden är, om själva orsaken. Jag insåg väldigt snabbt att orsaken framför allt var att söka i…

Visa originalinlägg 774 fler ord

Detta inlägg publicerades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Omega 3 och Omega 6 – de fleromättade fetterna

  1. Magnus Johansson skriver:

    Lars Bern gör en hel del bra men han är kontrollerad av judarna ändå.

    Gilla

      • Magnus Johansson skriver:

        Ja, det är tyvärr många, även inom alternativ massmedia, som är kontrollerade av judarna, så Lars är inget unikt exempel. Senast idag upptäckte jag att även Nya Dagbladet antagligen är judekontrollerat; se min senaste bloggartikel.

        Gilla

    • hllviken skriver:

      Magnus, vad har det med fettsyror att göra?

      Gillad av 2 personer

      • Magnus Johansson skriver:

        Man kan undra varför en judekontrollerad opinionsbildare skriver om fettsyror.

        Gilla

      • corneliadahlberg skriver:

        Vad jag läst hos Lars Bern så anger han namn på människorna som förorsakat oss så mycket lidande istället för att hänga ut en grupp människor. Finns massor av oskyldiga bland dem precis som det finns massor av svin bland kristna. Varför trassla in sig i något så omöjligt som att dra alla över en kam?

        Med andra ord jag föredrar namn istället för att generalisera! Har tidigare beskrivit min ståndpunkt här: https://corneliadahlberg.wordpress.com/2018/06/19/svar-angaende-judefragan/

        Gillad av 1 person

      • Magnus Johansson skriver:

        Lars tror på Förintelsen, den kanske största lögn som har producerats i mänsklighetens historia, och han släpper inte fram mitt ifrågasättande på sin blogg. Han framhåller sin vetenskapliga sida men han är kontrollerad av judarnas största lögn.

        Gilla

      • corneliadahlberg skriver:

        Att ha en åsikt eller att vara kontrollerad av någon är inte samma sak och jag förstår inte varför du ger dig på en människa som Lars Bern som upplyser oss om så mycket fakta som döljs i vår propagandamedia. Lars ger källhänvisningar till sina påståenden, precis vad vi behöver istället för ogrundade påhopp!

        Jag ber dig sluta med dessa ogrundade påhopp!

        Vad gäller förintelsen är jag övertygad om att förintelsen av oskyldiga på den tiden var lika stor som idag – se vad våra politiker utsätter oss för gällande livsfarlig strålning och besprutning bl a!

        Gillad av 1 person

      • Magnus Johansson skriver:

        Jag sysslar inte med ogrundade påhopp. Att tro på en lögn är att vara kontrollerad. Jag ”gav mig på” Lars för att göra honom fri, men det är som med drogberoende personer, kontaktförsöket tas inte ofta emot, ännu mer sällan med glädje eller ens nyfikenhet.

        Gilla

  2. Magnus Johansson skriver:

    Cornelia, varför har du inte svensk tid för bloggen?

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.