Svensk toppdirigent säger upp sig – i protest mot vaccinpass

Stort TACK från vakna folket till Dig som vågar stå upp mot tyrannin trots personlig förlust!

Ur Nya Tider

”Den svenske toppdirigenten Ragnar Bohlin, som är verksam i San Francisco, väljer att säga upp sig med omedelbar verkan. Detta som ett direkt resultat av att ovaccinerade stängs ute från konserter.

Nya Tider har översatt Bohlins inlägg på facebook där han motiverar beslutet:

Det är med tungt hjärta jag meddelar att jag har beslutat att avgå från min tjänst som körchef för San Francisco Symphony efter nästan 14 underbara år med denna förstklassiga organisation i den magiska staden San Francisco.

Jag har med växande obehagskänsla observerat tidvattnet i riktning mot medicinska pass, och nu när SFS har antagit ett vaccinbeslut som till och med bortser från naturlig immunitet hos dem som har fått infektionen, är jag säker.

Medicinsk integritet, kroppslig autonomi och informerat samtycke är grundläggande mänskliga rättigheter, och C-19-injektionerna är fortfarande experimentella och fungerar endast under tillstånd för nödanvändning.

Att tvinga experimentella mediciner på människor går direkt emot Nürnbergdeklarationen och Helsingforsdeklarationen, oavsett vad det amerikanska justitiedepartementet har bestämt.

Mitt beslut grundar sig på den mycket stora och växande gruppen av visselblåsande forskare på högsta nivå, med oro över långtidseffekter (det finns två vädjanden till Europeiska läkemedelsmyndigheten om att stoppa distributionen), och även på rapporterna om skada och död, som redan är fler än de senaste 20 åren tillsammans, både i Europa och i USA.

Vad media än säger till oss är vetenskapen INTE avgjord i denna fråga och jag uppmanar folk att söka upp och lyssna på det stora antalet visselblåsare (jag känner personligen flera här i Sverige) för att göra ett välgrundat val.

Jag har också svårt att förstå spridandet av rädsla för människor som har valt att avstå från dessa injektioner. Varför rädslan för dem som avstår, om du är skyddad ?? Varför larmet efter att riskgrupperna vaccinerats? Att peka ut en grupp människor som spridare av sjukdomar, ger också obehagliga historiska vibbar.

En del av mitt beslut är också att jag i princip är emot att ett medicinska kontrollsystem nu implementeras, där man anses vara sjuk tills man visar sig vara frisk, och som redan har resulterat i medicinsk apartheid.

Jag har vänner i Sverige som lider av narkolepsi efter svininfluensaskandalen 2009, då ett dåligt testat vaccin skyndades ut på marknaden och skadade många innan det drogs tillbaka.

Även detta ligger bakom mitt beslut.

Mitt hjärta är fyllt med många år av magiska musikminnen med San Francisco Symphony Chorus and Orchestra. Oförglömliga framträdanden av Mahlers symfonier och verk av Stravinsky, Beethoven, Berlioz med MTT, de många lysande gästdirigenter vi har haft, och även de gånger då jag fick äran att stå på pallen, med verk av Bach, Handel och Poulencs figur Humaine och andra.

Jag beklagar också djupt att jag avgick precis när Esa-Pekka Salonen tar över rodret på SFS. Jag kommer att sakna denna extraordinära grupp begåvade och hängivna sångare mer än jag kan uttrycka. Jag kommer också att sakna det vackra Bay Area där jag träffade så många underbara människor och knöt djupa vänskapsband.

Med vänliga hälsningar, Ragnar

(PS. Jag ber vänligen om att inte debattera Covid-19-situationen i det här inlägget. Gör det gärna på mina andra inlägg.

Källa: Facebook

Detta inlägg publicerades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Svensk toppdirigent säger upp sig – i protest mot vaccinpass

  1. Pingback: Svensk toppdirigent säger upp sig – i protest mot vaccinpass | Varjager's Weblog

  2. Janos Levai skriver:

    Nej! Nej!, Nej!!

    Säg inte upp dig i stället protestera genom att spela underbara musik i hela Värden, den ditt bästa instrument!

    Med vänliga hälsningar,
    János

    Gillad av 2 personer

    • corneliadahlberg skriver:

      Jag tycker det var helt rätt beslut att säga upp sig från en organisation som bedriver apartheid mot oss som inte vill delta i ett grymt medicinskt experiment. Hoppas han sprider sin vackra musik genom en organisation fri från tyranni istället. Dom ska gynnas, tyranner gå i graven!

      Gillad av 1 person

  3. Janos Levai skriver:

    https://www.theautomaticearth.com/2021/09/spartacus/

    The original PDF doc is here: Covid19 – The Spartacus Letter

    ”Hej,

    Jag heter Spartacus, och jag har fått nog.

    Vi har tvingats se Amerika och den fria världen snurra in i obönhörlig nedgång på grund av en attack mot biovärn. Vi, tillsammans med otaliga andra, har utsatts för och utsatts för gas av propaganda och psykologisk krigföring som utförs av en ovalad, oansvarig elit mot det amerikanska folket och våra allierade.

    Vår psykiska och fysiska hälsa har lidit oerhört mycket under det senaste ett och ett halvt året. Vi har känt stickningen av isolering, lockdown, maskering, karantän och andra helt meningslösa handlingar från vårdteater som absolut inte har gjort någonting för att skydda allmänhetens hälsa eller välbefinnande från den pågående COVID-19-pandemin.

    Nu ser vi det medicinska etablissemanget injicera bokstavligt gift i miljontals av våra amerikaner utan att behöva slåss.

    Vi har fått höra att vi kommer att få sparken och förnekas vår försörjning om vi vägrar att vaccinera. Detta var det sista sugröret.

    Vi har spenderat tusentals timmar på att analysera läckta bilder från Wuhan, vetenskapliga artiklar från primära källor, samt pappersspår som den medicinska anläggningen lämnat.

    Det vi har upptäckt skulle chocka vem som helst.

    Först kommer vi att sammanfatta våra resultat, och sedan kommer vi att förklara dem i detalj. Referenser kommer att placeras i slutet.”

    Gilla

  4. ulsansblogg skriver:

    Reblogga detta på ulsansblogg.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.