Ytterligare en nära vän död i cancer

Finns det någon som inte känner igen sorgen efter våra nära och kära drabbade? Tack Lars Bern för upplysningen om orsaken till den lavinartade och censurerade ökningen av alla drabbade!

Vi får gemensamt arbeta för att den dagen kommer då brottslingarna som undanhåller oss sanningen och därmed sprider död och lidande ställs inför rätta!

https://corneliadahlberg.wordpress.com/sanningskommission-och-riksratt/

anthropocene

Idag har jag deltagit i begravningen av en av min hustrus bästa och långvarigaste väninnor. Hon var en tjusig kvinna i sina bästa år som i mina ögon alltid utstrålade livsglädje och hälsa. Hon drabbades trots det av pancreacancer (bukspottkörteln) som har en mycket dålig prognos, eftersom patienten nästan alltid observerar symptom först när cancern hunnit gå för långt. Det hjälpte henne inte att hon hade både en make och en dotter som är läkare. Inom loppet av ett år har tre till synes friska och sunda kvinnor i vår närhet gått bort på detta sätt, en av dem var själv läkare.

Med mitt intresse för den metabola sjukligheten i allmänhet och cancer (som är en metabol sjukdom) i synnerhet väcker dessa dödsfall min förnyade undran över varför vi har den här utvecklingen. Vid förra sekelskiftet var det i grova drag en på tusen som drabbades av cancer, idag är…

Visa originalinlägg 1 307 fler ord

Detta inlägg publicerades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.