Djurplågares senaste offer

Så dömde vårt korrupta rättsväsende åter till fördel för brottslingen Tomas Åberg för hans jakt på äldre kvinnor som inte rättar in sig i åsiktsledet – läs Utanför åsiktskorridoren!

Ideella föreningen MagMa har idag skickat innestående medel ur dissidentfonden till Joakim Lamotte för stöd till deckarförfattaren Ramona Fransson, djurplågare Tomas Åbergs senaste offer. Förra mottagaren blev Ingrid Carlqvist.

❤ ligt Välkommen att bidra till nästa offer! Vi arbetar helt ideellt, inte en krona går till administration, möteskostnader m.m.

Kontonr inkl clearingnr:

8021-8  4031687-9 Swedbank (Åtvidabergs Sparbank)

OBS: För alla som inte är Swedbankkunder – skriv siffrorna i en följd:

8021840316879

uppge Dissident

jakar_igen

Kopierat från Joakim Lamottes FB-sida:

Många journalister hör just nu av sig med anledning av att ”Näthatsgranskaren” Tomas Åberg stämmer människor som delar mina reportage om honom.

Nu har han gått ut i media och hotar att stämma mig om jag inte förlikas med honom. Tomas Åbergs krav skulle kosta mig hundratusen kronor och dessutom vill han att jag ber offentligt om ursäkt till honom.

Mitt kommentar är enkel. Jag kommer inte gå med på någon förlikning eftersom jag inte har gjort något fel.

Mitt reportage om Tomas Åberg bygger på information från personer med insyn i hans verksamhet som polis och även privata verksamhet. Det är uppgifter som var viktiga att publicera eftersom det gav en annan bild än den som han själv oemotsagd fått framföra i intervjuer. Tomas Åberg fick även möjlighet att kommentera uppgifterna innan publicering, men avböjde.

Förtalsdomen som kom förra veckan är alltså felaktig från början till slut, men jag är övertygad om att hovrätten kommer att rätta till detta misstag. Det är inte förtal att dela en journalistisk granskning av en makthavare.

Uppgifterna i mitt reportage är sanna och av stort allmänintresse. Det hade varit tjänstefel av mig att inte skriva den artikeln.

Att människor som delar reportaget nu döms för förtal är ett hot mot yttrandefriheten, och får mig att undra om vi bor i Iran eller Kina.

Om Tomas Åberg vill stämma mig får han göra det. En sådan process skulle ge mig möjlighet att fråga ut honom och även kalla egna vittnen som kan berätta om hans bakgrund. Jag ser fram mot detta.

Dela gärna!
____________________________________
Stöd till arbete med oberoende journalistik. Då har jag möjlighet att fortsätta detta arbete.
Swish: 1233561149
Bankgiro: 5431-6872
Har du något att tipsa om, tveka inte att höra av dig. Anonymitet utlovas.

Detta inlägg publicerades i Gräsrotstankar. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Djurplågares senaste offer

  1. hllviken skriver:

    🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

    Alla kloka svenskar!

    Fundera intensivt på hur vi kan få bort detta smutsiga, stinkande dasslock som ligger över Sverige och förpestar allt sunt liv!

    Gillad av 2 personer

  2. hllviken skriver:

    Ny myndighet för psykologiskt försvar: vem är fienden?

    Gilla

  3. michaelnilsson228 skriver:

    Ni får tycka och tänka vad ni vill om oss i Nordiska motståndsrörelsen, men jag vill bara informera om att i fredags den 13/3 gjorde några av våra kamrater en aktion mot avskummet och djurplågaren Tomas Åberg som höll föreläsning i Ystads och Sjöbos bibliotek.

    Motståndsrörelsen spärrade av samtliga ingångar till Ystads bibliotek och sedan höll en banderollaktion utanför biblioteket i Sjöbo. Till aktivisternas förvåning hade föredraget flera besökare varav en mycket klar majoritet som var negativa till Tomas Åberg och positiva till Nordiska motståndsrörelsen.

    Bland annat konstnären Dan Park närvarade vid föredraget tillsammans med flera andra sällskap som protesterade mot näthatsgranskarens svenskfientliga arbete. Innan föredraget började stannade flera av besökarna till utanför för att diskutera, fotografera och att berömma Motståndsrörelsens arbete.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.