Stylist fixar trauman

Det har blivit en skön och i princip TV-fri sommar för min del. Varför inte fortsätta med den vanan och bara ta in alternativ sanningsökande media gällande nyhetsrapportering? Känns som jag fått nog av lögnerna på riktigt, kanske inte behöver som jag tidigare sagt ”lära känna fienden” 😉 Kan bara konstatera att jag sällan står ut att höra vridningen och propagandan längre, den känns enbart destruktiv.

Jag har inte sett ens början av något av följande program, finns säkert många behjärtansvärda delar, men bilden och texten i vår numer tvångsvägen skattefinasierade SVT gav en talande samtidsbild. När denna bild förknippas med lösningen av svåra trauman från krigs-övergrepp är det kanske inte är så svårt att förstå varför unga människor äter allt mer antidepressiva medel samtidigt som självmorden ökar konstant… 

SVT:s text under bilden: ”Under arbetet i FN:s fredsbevarande styrkor i Libanon i slutet av 1980-talet blev Risto tagen som gisslan. Mardrömmarna från den tiden höll sig borta i många år, men har nu kommit upp till ytan igen. Risto berättar om sin livsresa och stylisten Outi Broux hjälper honom att hitta en ny stil och att komma vidare i arbetet med att bearbeta de svåra minnena. Tillsammans med artisten Anssi Kela får Risto också hjälp att skildra sina känslor i en sång. I sex avsnitt möter stylisten och programledaren Outi Broux människor som har tagit sig igenom svåra perioder i livet. Del 1 av 6. (Finland, 2019)”

Detta inlägg publicerades i Samhälle. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stylist fixar trauman

  1. Manne skriver:

    It’s a Clown World.🤡

    Gillad av 2 personer

  2. tompas11 skriver:

    Nu i september är det 3 år sedan jag drog ur elkontakten till TV:n. Ett beslut som jag aldrig ångrat. I annat fall hade jag väl avlidit av en hjärtinfarkt på grund av allt trams och alla lögner som SVT prånglar ut.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.